söndag 8 augusti 2010

Ingela 2010 - min första KAL

Tänkte att jag skulle avancera litet grand och delta i en KAL. Tycker om att sticka vantar så därför var valet lätt. Det är dessutom så himla vackra mönster i den här KAL:en. Tack för dem!

Det var smidigt och snabbt att komma med så därför blev det litet panik hos mig - vad har jag för garn här på gården i Lappland. I packningen låg två härvor Bergå garn - de har jag nog haft i mitt lager väldigt länge. Ingen aning om vilket sticknr som passar utan nu blir det litet av "try-and-horror" som jag kallar det. Går det så går det. Prövar med stickor 3,5. Amen, det funkar! Tack för det.

Vitt/rosa - det passar dessa vantar tycker jag i varje fall. Jag tror att sönernas sambos kommer att gilla de här vantarna så jag får väl försöka hinna sticka två par.

4 kommentarer:

  1. Det blir ju jättetjusiga vantar!Tror säkert att det är flera som vill ha såna.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Plockade fram garn och ska börja på mina första par nu! Blev helt salig när jag såg det här mönstret:-) Har fått "beställning" på ytterligare 2 par.

    SvaraRadera
  3. Detta mönster måste man ju göra. Jättefina. Undrar när man ska använda alla vantar?

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna...nä man hinner/kan inte använda allt. Jag ger bort en del - nu har jag sådan tur att sönernas sambos uppskattar hantverk :-

    SvaraRadera