måndag 31 maj 2010

Juni är sena!

Junimönstret är sent, det är så att mitt liv, mitt hem och allt som händer runt omkring just nu är fruktansvärt stressigt, förvirrat och allt sådant, men håll ut, det kommer! Som senast 6e juni och eventuellt så kommer det kanske ett bonusmönster i mitten på juni(det är ju trots allt så att många börjar sin semester i juli och kanske vill ha lite semesterstickning tills dess)

Men det är fantastiskt roligt att se alla vantar som alla stickar, det är en rätt häftig grej att se det mönster som man själv skrivit bli stickade av andra, det gillar jag supermycket!

PS!
Garnet som jag använder är Opal och ett sockgarn från Knit Picks (vilket jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på just nu eftersom banderollen ligger hemma) men garner i ungefär den grovleken och stickor 2.5 använder jag. 2 färger eftersom det är tvåfärgsstickning.

2 kommentarer:

  1. inte ska du "stressa ihäl" dej för vår skull...
    låter bara spännande att få två i juni,så vi har nått att göra när vi förhoppningsvis kan sitta ute och njuta av vackert väder.

    SvaraRadera
  2. "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!"
    Håller fullständigt med Eva; inte ska du stressa ihjäl dig för vår skull.

    SvaraRadera